Rusija in Ukrajina ponujata največ priložnosti za gradnjo novih trgovskih centrov

Rusija in Ukrajina sta najbolj privlačni državi za naložbe v sektor trgovine na drobno v Evropi, ugotavlja raziskovalna družba PMR Research. Med čanicami Evropske unije je najbolj zanimiva Poljska, sledi pa ji Romunija. Najzanimivejša mesta za naložbe so Odessa, Bukarešta in Donetsk.

Največja prednost Rusije in Ukrajine, v primerjavi z ostalimi državami v regiji, je v tem, da je v večini največjih mest teh dveh ogromnih držav na voljo še ogromno prostih zemljišč, ki so dovolj velika tudi za največje hipermarkete. V Rusiji je 160 mest s številom prebivalcev višjim od 100.000, 12 pa jih ima več kot milijon prebivalcev. Ukrajina ima 5 milijonskih mest.

Ruski potrošniki niso le številni, temveč opazno narašča tudi njihova kupna moč. Ekonomske reforme v kombinaciji z ugodno mednarodno gospodarsko klimo, ki je dvignila cene zemeljski nafti in ostalim materialom, so omogočile Rusiji, da je premagala post-sovjetsko travmo. BDP na prebivalca, merjen v kupni moči, pa je že ocenjen na okoli 50% povprečnega bruto družbenega proizvoda v Evropi, kar je le malo manj od BDP-ja Poljske.

Ogromna Rusija tako ponuja številne priložnosti za razvoj trgovine. Po navedbah poročila PMR Retail Attractiveness in Central and Eastern Europe vrednost prodaje na drobno v Rusiji znaša 361,5 milijarde evrov, kar predstavlja več kot polovico celotnega prihodka od prodaje v regiji Srednje in Vzhodne Evrope. Ukrajina je nekoliko manj zanimiva od Rusije, kjub temu pa ponuja skoraj prazen trg za domača, ruska in zahodna trgovska podjetja.

Zaradi počasne gospodarske tranzicije so sodobni nakupovalni centri v Ukrajni še vedno redkost. Mesto Odessa, ki ima milijon prebivalcev, ima na primer samo en hipermarket. V Rusiji se sodobni trgovski centri številčni v Moskvi in Sankt Petersburgu, po ostalih mestih pa je stanje podobno kot v Ukrajini. Mesto Izhevsk s 600.000 prebivalci ima tako le 2 hipermarketa.

Srednja Evropa je zasičena

V nasprotju z Rusijo in Ukrajino so ostale države v regiji bogatejše, vendar majhne in bolj zasičene. Na Češkem, kjer je BDP per capita dosegel 81.1% povprečja EU, ima 10 največjih trgovcev več kot 75% trga, podobna je situacija na Madžarskem (71%) in Slovaškem (78%). Zasičenost je še bolj očitna v večjih mestih, v Bukarešti je že 30 hipermarketov, v Pragi pa 20.

Nizko število prebivalcev in močna konkurenca pomenita, da so srednje evropske države, z izjemo Poljske, manj zanimiv trg za naložbe tujih trgovcev. Poljska se razlikuje od preostalih držav zaradi velike baze potrošnikov in nižje tržne penetracije. 10 največjih trgovcev na Poljskem kontrolira samo 26.7% maloprodajnega trga. Poljska je visoko na lestvici atraktivnosti za naložbe v trgosvski sektor predvsem zato, ker bodo številni manjši trgovci na Poljskem privlačne prevzemne tarče za večje trgovske verige.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*