Google -najdražja blagovna znamka

Po mnenju raziskovalne družbe Millward Brown je najdražja blagovna znamka na svetu Google, njena vrednost znaša okoli 100 milijard dolarjev. Na drugem mestu je Microsoft, katerega blagovna znamka je vredna 76 milijard dolarjev, blagovna znamka Coca Cole je ocenjena na vrednost 66,6 milijarde dolarjev, znamka računalniškega giganta IBM pa naj bi bila vredna 66,6 milijarde dolarjev. Naslednje zelo drage blagovne znamke so še McDonalds (66,5 mlrd. dolarjev), Apple (63,1 mlrd. dolarjev), China Mobile (61,2 mlrd. dolarjev), General Motors (59,7 mlrd dolarjev), Vodafone (53,7 mlrd. dolarjev) in Marlboro (49,4 mlrd. dolarjev).

Alphabet (GOOG US) je holding, v katerem je najbolj prepoznavno hčerinsko podjetje Google (vodilno podjetje na svetu s področja spletnih medijskih vsebin). Ustanovljeno je bilo leta 1998. Po intenzivni rasti poslovanja danes zaposluje več kot 50.000 ljudi po vsem svetu. Google ustvari 99 % vseh Alphabetovih prihodkov, od tega jih ustvari okoli 85 % iz spletnega oglaševanja in platformo Google ads. Google vse druge prihodke ustvari s prodajo aplikacij in vsebin na platformi Google Play, You Tube Red, delno pa tudi s prodajo storitev v oblaku (pričakovana rast tega segmenta  je 25 % do leta 2020) ter drugimi prihodki iz licenčnin. Podjetje posluje skoraj brez dolga. Prilagojen donos na investiran kapital naj bi tudi letos presegel 20 % (20,5%).

Kam gre Google naprej?

Alphabet je veliko investiral v druga hčerinska podjetja. Večina jih še ne ustvarja nobenih prihodkov. Prisotna so na novih trgih, zato imajo zelo velik potencial. Tako s podjetjem Nest stavi na pametne domove, s podjetjem Verily na tehnologijo za izboljšanje zdravja, s podjetjem Google Fiber ponuja hitro spletno povezavo za domače uporabnike, s podjetjem X med drugimi futurističnimi projekti razvija samovozeče avtomobile. 

Alphabetove konkurenčne prednosti izhajajo iz njihovih neopredmetenih sredstev ter mrežnega učinka. Za oglaševalce je ključni dejavnik Alphabetovo znanje na področju iskalnih algoritmov, učenje računalnikov ter dostop in zbiranje podatkov o uporabnikih. Googlov spletni brskalnik pa naj bi bil najbolj dovršen med vsemi spletnimi brskalniki. Njegov uspeh izhaja tudi iz pomembnosti rezultatov iskanja za uporabnike. Ti se ob vsakem iskanju navadno še izboljšajo, saj zbirajo in analizirajo še več dodatnih podatkov ter tako nadgradijo vsako naslednje iskanje. Mrežni učinek izhaja predvsem iz Googlovih produktov – iskalnika Google, Androida, Zemljevidov, Gmaila, YouTuba in drugih. Vsi omenjeni produkti Googlu omogočajo veliko število uporabnikov, katerih podatke Google zbira. Po drugi strani lahko Google oglaševalcem ponudi veliko uporabnikov, katerih število se še povečuje, ter bogate podatkovne baze, ki pomagajo oglaševalcem, da oglašujejo zelo osredotočeno in donosno. 

Na trgu operacijskih sistemov pametnih telefonov ima Android (v lasti Googla) več kot 75-odstotni tržni delež, medtem ko ima Apple 15-odstotnega. Android je dobra platforma za Googlov brskalnik Chrome ter druge njegove aplikacije (Zemljevidi, Gmail, GooglePlay,…), kar je po drugi strani zelo učinkovito orodje za oglaševalce na mobilnem trgu. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*